דף הבית ›› מאמרים איזו גיטרה הכי טובה למתחילים?
מאמרי גיטרה: איזו גיטרה הכי טובה למתחילים?

אם אתם רוצים להתחיל ללמוד גיטרה ואתם מתלבטים איזה גיטרה כדאי לקנות כשמתחילים, באיזה מחיר איזה סוג וכולי... זה בשבילכם.

קלאסית

אז קודם כל סוג הגיטרה המומלץ למתחילים היא הגיטרה הקלאסית. למה?! מכמה סיבות:

1. מיתרי הגיטרה הקלאסית מתאימים ללימודי גיטרה למתחילים מכיוון שהם עשויים ניילון ולא מכאיבים באצבעות לאנשים שרק התחילו לנגן בגיטרה.

2. הצוואר של הגיטרה (ראו כתבה על מבנה הגיטרה) הקלאסית הוא גדול יחסית לרוב הגיטרות וברגע שלמדתם לנגן עליו המעבר לגיטרה אקוסטית או לגיטרה חשמלית יהיה קל (מה שלהיפך היה עשוי להיות משבר קטן בנגינה).

3. הגיטרה הקלאסית היא גיטרה עם מבנה מאוד פשוט ו"קלאסי" :-) גיטרה קלאסית כגיטרה הראשונה שלכם לשיעורי גיטרה ראשונים תרגיל אתכם למבנה הגיטרה הממוצע המצוי פחות או יותר בכל הגיטרות וירגיל אתכם לאחיזה נכונה של הגיטרה (יחד עם המורה כמובן), לעומת הגיטרות האקוסטית והחשמלית שלפעמים מעוצבות בצורות שונות ולא סטנדרטיות.

4. גיטרה קלאסית היא הגיטרה הכי זולה שאפשר לקנות ובכל זאת תשמע בסדר (אקוסטיות וחשמליות בפחות מאלפיים שקלים בדרך כלל נשמעות ממש רע).

מהי העלות הסבירה לגיטרה הקלאסית הראשונה שלי?

לא מומלץ להשקיע הרבה כסף בגיטרה הראשונה ומומלץ לקנות גיטרה מאוד זולה (בסביבות ה – 200 ש"ח). הסיבה לכך היא שכמו כל דבר בחיים ובטח ובטח בכל הנוגע למוזיקה: זה עניין של טעם! ולכם בתור לומדי גיטרה מתחילים אין עוד מספיק נסיון בכדי שיהיה לכם טעם.

לכן את הכסף שיש לכם להוציא על הגיטרה, או הכסף שההורים מציעים לכם בתור מתנה רצוי שתשמרו לפחות לשלושה-ארבעה חודשים אחרי שיעורי הגיטרה הראשונים שלכם מכיוון שאז יהיה שווה לבזבז את הכסף על גיטרה שבאמת תדעו שהיא לטעמכם!

בנוסף חשוב להבין שבמחירי הגיטרות ההבדל הוא מאוד קריטי בפארים, זאת-אומרת שכל הגיטרות מ- 200ש"ח ועד 600 ש"ח הן גיטרות באותה רמה וזה רק עניין של מזל ובחירה על איזה גיטרה "נפלתם".

גיטרות טובות באמת מתחילות בסביבות המחירים 1000 ש"ח ומשם כמובן השמיים הם הגבול מכיוון שיש גם גיטרות שמגיעות עד ל – 60,000$ ויותר…

אז איך בוחרים את הגיטרה הקלאסית הראשונה?

קודם כל במידה ויש לכם את האפשרות להגיע לחנות עם מישהו שמנגן גיטרה (לא כזה שהתחיל עכשיו כמובן…). לא נעים להגיד – אבל רוב המוכרים בארץ ממש לא מבינים בגיטרות ובטח שלא ימליצו לכם בצורה אובייקטיבית במעמעדם ה"מוכרני", לכן אין טעם לקחת אותם בחשבון כ"מלווה ממליץ". גם אם אין לכם זה לא נורא (דיברנו כבר על העלות הירודה של גיטרה ראשונה).

רצוי להגיע לאחת החנויות הגדולות ולא לחנות קטנה ולא מוכרת בסימטה. שם כמעט כל גיטרה קלאסית שיתנו לכם בסביבות ה-200 ש"ח תהיה ברמה סבירה. וחשוב להדגיש שאתם לא מעוניינים בגיטרה קלאסית קטנה, אלא בגיטרה בגודל הסטנדרטי (גיטרות קטנות קלות יותר לנגינה, אך מהוות בעיה בתהליך הלמידה ובמעבר מאוחר יותר לסוגי הגיטרות השונים).

הגעתם לחנות – יופי התקדמנו :-) עכשיו תשאלו את המוכר מה הן הגיטרות הקלאסיות שעונות לקריטריונים שציינו (גודל ומכיר) ובקשו שיכוון לכם אותן על-מנת לנגן: פשוט נגנו על כולן !

ואז נשאר רק להפעיל את שיקול הדעת הפרטי שלכם ולבדוק מה הגיטרה הנוחה לכם ביותר, היפה יותר בעיניכם וכולי…

עוד עצה קטנה:

בדרך כלל גיטרות בצבעים אחידים (כחול, אדום וכדומה…) הן גיטרות באיכות נמוכה יותר בדרך כלל ורצוי לרכוש דווקא גיטרות בצבע עץ סטנדרטי, או צבע עץ מקושט במקרים מסויימים.

עזרים נלווים לגיטרה החדשה במזל-טוב!

דברים קטנים שאפשר לקנות כעזרים נלווים לגיטרה החדשה שלכם הם:

*תיק לגיטרה:
יכול להיות רעיון נחמד ונוח כדי לקחת את הגיטרה אתכם לכל מקום ולא להפסיד הזדמנות להתאמן. אך גם כאן: לא להשקיע יותר מדי כסף בתיק לגיטרה. מקסימום 60 ש"ח.

לא חובה!

*טיונר:
זה הכלי שיעזור לכם לכוון את הגיטרה בהתחלה, לפחות עד שתפתחו את השמיעה במהלך שיעורי הגיטרה. אם כבר קונים טיונר רצוי לקנות אחד שיש בו גם "מטרונום" שהוא המכשיר שיעזור לכם לתרגל נגינה על קצב מאוחר יותר. גם כאן: מקסימום 120 ש"ח.

לא חובה!

נא לשתף קצת :)

שתף ב- שתף ב- שתף ב-