דף הבית ›› מאמרים איך בוחרים מורה לגיטרה
מאמרי גיטרה: איך בוחרים מורה לגיטרה

לבחור מורה לגיטרה זה צעד חשוב שמן הסתם ישפיע על הלמידה שלכם, על קצב ההתקדמות שלכם ובעיקר על ההנאה שלכם משיעורי הגיטרה ולכן חשוב לעשות את הבחירה הנכונה. הנה כמה עצות וטיפים שימושיים. בהצלחה.

מה חשוב במורה לגיטרה

מורה לגיטרה צריך להיות מורה מספיק מקצועי כדי ללמד אתכם איך לעשות בצורה הטובה ביותר כל דבר ומה הם הדברים שכדאי להקפיד עליהם. אם הרגשתם פעם שאחרי קצת זמן על הגיטרה הידיים שלכם כבר ממש עייפות ואתם לא ממש מצליחים להוציא צליל נקי וטוב מהגיטרה או לנגן במהירויות מסויימות שהייתם רוצים לנגן: את כל הדברים האלה מורה טוב לגיטרה אמור לפתור.

מקצוענות בגיטרה

ישנה בעייה נפוצה ועיקרית בתחום מורי הגיטרה והיא שחברה שהתחילו לנגן והתלהבו מהרעיון כעיסוק מתחילים להציע עצמם כמורים גם הם לא ממש יודעים את הטכניקות הנכונות לנגינה ("מספיק שאני מנגן טוב"). וכאן יש טעות קריטית ולפעמים גם כמעט בלתי הפיכה. כשאנחנו מתחילים ללמוד גיטרה אנחנו מתחילים לפתח המון הרגלים קטנים וחשובים מאוד מהדרך שבה אנחנו מחזיקים את המפרט ועד ללחיצת האצבעות על הצוואר ועוד… ההרגלים הכביכול קטנים האלה עושים את ההבדל בנגן בינוני לנגן טוב ולנגן מעולה ולכן חשוב לקבל מההתחלה את ההרגלים הנכונים ביותר ממורה מקצועי לגיטרה כדי שנוכל אחר-כך "לעוף" עם הגיטרה לאן שנרצה ולא נתקל בקשיים עקב הרגלים לא נכונים בנגינה.

לשים לב!

לכן כשאנחנו בוחרים מורה לגיטרה חשוב לבדוק מה הרקע שלו ולשים לב בשיעור אחד או שניים של נסיון האם הוא שם דגש בצורה נכונה על הפרטים הקטנים והחשובים של סגנון הפריטה והאחיזה וכדומה…

האווירה חשובה לא פחות

פרט למקוצעיות של המורה חשובה מאוד גם ההרגשה שהוא נותן לכם בשיעורים, או ה"כימייה". חשוב שתרגישו נוח עם המורה לגיטרה: נוח לשאול שאלות, נוח לטעות – חשוב מאוד ובעיקר כיף!

אם השיעורים לא יהיו כיפים לא יהיה לכם חשק להגיע בקביעות, לא יהיה לכם חשק להתאמן וההתקדמות פשוט תהיה איטית, לכן מאוד חשוב ששיעורי הגיטרה יהיו מהנים ושתרגישו טוב עם המורה.

את כל אלה אפשר לבדוק כמובן רק בצורה של בדיקת המורה בשיעור או שניים לנסיון (זה שווה את הכסף שתחסכו על שיעורים עם מורה שלא מתאים לכם ולא יקדם אתכם).

מורה טוב מבית טוב

בין היתר חשוב גם דרך איפה הגעתם למורה שלכם (במידה מסויימת ולא כנתון קובע בכלל). אם המורה שלכם נמצא רק בפתקים על איזה לוח מודעות אבל לא מפורסם באתרים שונים או בחנויות שונות חשוב לבדוק שהמורה אכן מלמד מספר לא קטן של תלמידים ולא מלמד גיטרה כ"השלמת הכנסה". החשיבות של זה היא בנסיון של המורה וביכולת שלו לאתר מיד בעיות קריטיות בנגינה ולהציע פתרונות בדוקים. חשוב שלא "יתגלחו" עליכם ושלא תהיו שפני נסיון של שום מורה מתחיל!

לקנות בזול ולשלם ביוקר

נקודה אחרונה היא המחיר – ישנו פיתוי גדול לחסוך כסף ולחפש את המורה הזול ביותר, אבל זאת טעות חמורה. מורים זולים הם בדרך כלל מורים זולים!

מורה יקר יותר הוא בדרך כלל מקצועי יותר ויוכל לקדם אתכם בכמה רמות יותר אך בחצי מהזמן, לכן לחשוב שחסכתם כסף אם לקחתם מורה זול יותר זאת פשוט טעות גם מבחינה כלכלית וגם מבחינת ניצול זמן.

אז זהו, בהצלחה עם המורה לגיטרה שלכם!

נא לשתף קצת :)

שתף ב- שתף ב- שתף ב-