דף הבית ›› מאמרים איך לנצל את מורה הגיטרה
מאמרי גיטרה: איך לנצל את מורה הגיטרה

התחלתם ללמוד גיטרה ואתם כבר לוקחים שיעור קבוע עם מורה לגיטרה שאתם מרוצים ממנו. מה עכשיו? איך מתקדמים? חשוב לדעת איך לנצל את שיעורי הגיטרה שלכם בצורה נכונה.

שיעור גיטרה יכול להיות כיפי מאוד כשכבר מתחילים לנגן ממש ואם עושים נגינה משותפת יחד עם המורה בסגנון "ג'אמינג" זה יכול להיות ממש תענוג מושלם (במיוחד אולי בתרגול של אילתור), אבל חשוב לזכור שאת המורה לגיטרה ואת שעת השיעור הגיטרה מומלץ לנצל בעיקר ללמידה במידה ורוצים באמת לשפר את נגינת הגיטרה.

לנגינה עם המורה לגיטרה אמנם יש גם תפקיד חשוב בנגינה בגיטרה, אבל בעיקר מומלץ לנצל את הזמן להתקדמות ממש, לתרגול, לשימת דגשים חשובים בנגינה, לשיפור הטכניקה ובעיקר בעיקר ללמידת תרגילים חדשים. גם אם המורה לגיטרה שלכם טיפה שאנן – בקשו ממנו להעיר לכם על כל דבר וזאת הדרך הטובה והמובטחת לשיפור הנגינה ולהבאתה לשלמות!

תרגול

במהלך שיעור הגיטרה זכרו שרוב התקדמות הנגינה תעשה דרך התרגול בבית, לכן מומלץ לשאוב מהשיעור כמה שיותר מידע חדש לתרגול ופחות לחזור על התרגילים עצמם במהלך השיעור, פרט לתרגול הבסיסי והנחוץ בהחלט על-מנת לקבל הערות והארות מהמורה לגבי הצורה בה אתם מבצעים את התרגילים.

נסו באמת להבין מה אתם עושים

במהלך השיעור תלמדו לפעמים דברים נחמדים מאוד שילהיבו אתכם, והנגינה עם המורה תהיה כיפית ומגניבה, אבל אתם לא ממש תבינו מה אתם עושים (עושים פשוט מה שהמורה אומר): ברגעים האלה תעצרו רגע או אפילו בקשו מהמורה להבין בדיוק מה אתם עושים עד שתבינו את זה ברמה שתוכלו ליישם את אותו דבר שאתם לומדים בכל קטע אחר בגיטרה או אפילו סתם לעשות תרגילים שונים או לחנים שונים משלכם עם אותה הטכניקה, אותו האקורד, או אותה שיטת הפקת סאונד וכדומה…

אם עושים הכל קצת כמו תוכי ולא לגמרי מבינים מה עושים קשה להתקדם באמת!

יהיו עיניך רואות את מורך

עוד נקודה שכדי לנצל במהלך שיעור הגיטרה מול המורה לגיטרה היא התבוננות בנגינת המורה. ישנה נטייה לתלמידים במהלך השיעור להיות מאוד מרוכזים בעצמם בשל המאמץ של תרגול טכניקות חדשות, אך אם תצליחו מדי פעם להתבונן (בכל פעם כשהמורה מנגן) על צורת הנגינה שלו, הצורה בה הוא אוחז את הגיטרה וכן הלאה, הדבר יתרום מאוד לנגינתכם בצורה מודעת ובצורה לא מודעת. כדי מאוד להטמיע את התמונות של הנגינה הנכונה על ידי התבוננות במורה ובנגינה שלו על הגיטרה על מנת לשכלל ולזרז את ההתקדמות שלכם בנגינה.

נא לשתף קצת :)

שתף ב- שתף ב- שתף ב-