דף הבית ›› מאמרים איך מחליפים מיתרים לגיטרה?
מאמרי גיטרה: איך מחליפים מיתרים לגיטרה?

ישנם חנויות שיחליפו לכם מיתרים (במידה וקניתם את החדשים אצלהם) בחינם וישנם כאלה שיעשו זאת תמורת כסף או לא יעשו זאת בכלל... בכל מקרה תמיד רצוי לדעת להחליף מיתרים לגיטרה בעצמכם כדי לא להיות תלויים באף-אחד ולהיות יכולים להחליף מיתרים בכל מקום ובכל זמן שתצטרכו בלי עזרה מאף-אחד.

השלב הראשון הוא לסדר את המיתרים החדשים ולהבין איזה מיתר הולך לאיזה מקום. חשוב לסדר את מיתרי הגיטרה בסדר הנכון כדי שיהיה קל יותר בהרכבה. סדר מיתרי הגיטרה (מלמעלה למטה) הוא: מי לה רה סול סי מי (E A D G B E). השלב השני הוא התחלת ההרכבה בסדר של הסרת מיתר והרכבת מיתר (וחוזר חלילה…).

*ניתן גם להסיר את כל המיתרים ולאחר מכן להתקין את כל המיתרים החדשים, אך הדרך המומלצת ביותר על-מנת לשמור על צוואר הגיטרה היא זאת.

*להסרת מיתרי הגיטרה ביתר קלות תוכלו לקנות בכל חנות כלי עבודה "קאטר קטן ונייד שטוב לחתיכת המיתרים (אל תנסו עם מספרים!!!)

הקפידו שאת המיתרים אתם מלפפים בצד מפתחות הכיוון כשהמיתר יוצא תמיד כלפי מטה מהמפתח עצמו לכיוון הגיטרה. *כמות הליפופים של המיתרים על מפתחות הכיוון של הגיטרה משתנה על-פי העובי: במיתר השישי (העבה ביותר מספיק ליפוף וחצי, במיתר החמישי שניים וכן הלאה…).

ההבדל בין גיטרות אקוסטיות וחשמליות לגיטרה קלאסית:

בגיטרה האקוסטית ובגיטרה החשמלית בצד תיבת התהודה (ההפוך ממפתחות הכיוון) כל מה שתצטרכו לעשות הוא להוציא פין פלסטיק כלשהו, להכניס את קצה המיתר (שיש בו לולאה) ולהכניס חזרה את פין הפלסטיק.

בגיטרה הקלאסית לעומת זאת תצטרכו לקשור את המיתרים בקשר מסויים בקצה הצמוד לתיבת התהודה והקשר הנהוג ביותר הוא פשוט ליפוף של המיתר בתוך עצמו.

כמה וידאויים שמסבירים איך להחליף מיתרים בגיטרה

בגיטרה אקוסטית

בגיטרה אקוסטית (המשך)

בגיטרה חשמלית

בגיטרה חשמלית (המשך)

בגיטרה קלאסית

בהצלחה!

נא לשתף קצת :)

שתף ב- שתף ב- שתף ב-