דף הבית ›› מאמרים למה דווקא גיטרה?
מאמרי גיטרה: למה דווקא גיטרה?

החלטתם ללמוד לנגן, נפלא! אבל למה דווקא גיטרה? אז הנה כמה סיבות טובות לבחור דווקא בגיטרה ככלי הנגינה הראשון שלכם או בכלל כלי הנגינה שלכם לחיים.

הגיטרה בראש ובראשונה היא כלי נייד

בניגוד לכלים מסורבלים יותר, כבדים או שדורשים חשמל כגון: גיטרה בס, פסנתר, אורגן, צ'לו, אקורדיון, תופים ועוד… הגיטרה היא כלי קל בדרך כלל ושאינו דורש חשמל וסירבולים של הרכבה וכולי. וגם אם הגיטרה הספציפית שלכם כבדה יחסית תוכלו לקנות גיטרה נוספת קלה יותר (בדרך כלל גם גיטרה זולה יותר).

בנוסף הגיטרה היא כלי מאוד זול

ביחס לרוב הכלים הקיימים ולכן מעבר לזמינות הגיטרה לכל אדם בשל מחירה הזול הנובע בעיקר מקלות וכמות פסי הייצור של גיטרות בעולם, היא גם ניתנת לסחיבה לכל מקום גם אם הוא מקום שעלול לפגוע בו (לדוגמא חול הים פוגע בגיטרה)
מכיוון שלמקומות הללו נוכל לקחת איתנו את הגיטרה הזולה יותר שקנינו (אפילו ב-130 ש"ח אפשר למצוא).

בסיס טוב ורחב

יתרון נוסף בלימוד גיטרה הוא שהוא מהווה בסיס להרבה מאוד כלים דומים עם שינוי קטן בין כלי לכלי אך עם המון אפשרויות של סאונדים שונים ומגוונים כגון: גיטרה אקוסטית, גיטרה קלאסית, גיטרה חשמלית, גיטרת סטיל, גיטרה בס, בנג'ו, גיטרת הוואי (יוקולילי), באלליקה, עווד ועוד ועוד…

כמובן שכל אלה הם האפשרויות הניתנות אך ורק במסגרת "העולם הישן" והכלים הסטנדרטים והמסורתיים. אם נתייחס ל"עולם החדש" ולפלאי הטכנולוגייה, הרי אז סאונד הגיטרה פורץ גבולות מכיוון שהיום נוכל לחבר את הגיטרה למחשב ולנגן על הגיטרה עם סאונד של צ'לו ,נבל, פסנתר או כל כלי או סאונד מסונתז אחר שנרצה והשמיים הם הגבול (וגם לא…:).

ייחוד

הגיטרה מאופיינת מאוד ביכולת שלה לקבל סאונד של נגן וזה אולי אחד ההבדלים העיקריים והנפלאים ביותר של הגיטרה על שאר כלי הנגינה. זאת-אומרת בניגוד לפסנתר וקלידים למשל, אשר הצליל שלהם מוגבל בגמישותו וביכולתו לשנות את הצליל שהוא מפיק בהתאם לצורת הלחיצה על קלידיו, הגיטרה מאפשרת מתיחה של המיתרים, מתיחה של הצוואר כולו, טכניקות סליידים, רעידות, "האמר" ועוד שיטות נגינה שונות ומגוונות המאפשרות לנגן הגיטרה להפיק מהגיטרה סאונד מאוד יחודי ושונה שייחד אותו וייבטא דרך הגיטרה את עצמו באמת.

גם וגם

יתרון נוסף של הגיטרה מול רוב הכלים הוא שהגיטרה מאוד מקובלת בתחום הסולואים (נגינת מלודיות) ולעומת זאת גם בליווי (הרמוניות). בניגוד לכלים מסויימים כגון: סקסופון, כינור, סאז, בס ועוד המיועדים בעיקר אם לא אך ורק לנגינה "מונופונית" (נגינת מלודיה ולא הרמוניה) בגיטרה ניתן לנגן גם ליווי (הרמוניות).

גם בפסנתר למשל ניתן לנגן הרמוניות ומלודיות גם כן אך אפילו הפסנתר פחות מקובל מהגיטרה בנגינת מלודיות ובטח ובטח בנגינת סולואים שאמורים להיות סוחפים בדרך כלל ומלאי ביטוי, מה שמאופשר ברמה גבוהה בהרבה בנגינה על גיטרה בשל הנושא עליו דיברנו קודם לכן לגבי אפשרות הביטוי של נגן על הגיטרה.

לסיכום

כמובן שגיטרה היא לא הכלי היחיד וכמובן שגם לכל כלי יש את היתרון שלו מול הגיטרה מבחינות שונות. אך כאן ניסינו קצת לסקר את יתרונות הגיטרה באופן כללי.

אתם מוזמנים להוסיף את דעתכם ואת תגובתיכם כאן למטה ושיהיה בהצלחה!!! ובהנאה :-)

נא לשתף קצת :)

שתף ב- שתף ב- שתף ב-