דף הבית ›› מאמרים שיעורי גיטרה פרטיים או בקבוצות
מאמרי גיטרה: שיעורי גיטרה פרטיים או בקבוצות

הרבה פעמים שואלים אותנו מה הדרך העדיפה ללמוד גיטרה, האם עדיף עם מורה פרטי לגיטרה או שעדיף בקבוצה. במאמר הבא נדבר קצת על הנושא.

מה ההבדל

אז קודם כל ההבדל בין שיעורי גיטרה עם מורה פרטי לגיטרה לבין שיעורי גיטרה בקבוצה הוא די ברור. שיעורי גיטרה עם מורה פרטי לגיטרה הם שיעורים צמודים אחד על אחד שבהם מן הסתם ניתן לתת לתלמיד הרבה יותר תשומות לב ולקדם אותו באופן אישי, לעומת שיעורי גיטרה בקבוצה שנעשים עם מורה אחד אך עם מספר תלמידים ובהם מן הסתם ניתן לתת פחות תשומת לב לכל אחד מהתלמידים בנפרד ולשים לב באופן ספציפי לנגינה שלו.

היתרונות של כל אחד מהצדדים

לשיעורי הגיטרה עם מורה פרטי לגיטרה יש כמובן יתרון אדיר מכיוון שההתקדמות נעשת בדיוק לפי קצב התלמיד והיחס הוא אישי ביותר כך שניתן לתת את כל הדגשים הנצרכים לגבי הנגינה, ניתן לעקוב אחר ההתקדמות של התלמיד ולנהל את מהלךהשיעורים בהתאם וההתקדמות גם תמיד תהיה מהירה יותר ויעילה יותר באופן כזה.

גם לשיעורי גיטרה בקבוצה ישנו יתרון מסויים שהוא בעיקר ההווי החברתי. להווי החברתי בשיעורי הגיטרה יש שני יתרונות עיקריים: הראשון הוא שהוא עשוי לדחוף לפעמים את התלמידים האיטיים יותר לקצב מהיר יותר של התקדמות והשני הוא שלפעמים החברה גם יכולה לתת מוטיבציה כללית לאימונים וללמידה שלפעמים תהיה קשה יותר לתלמיד בודד.

החסרונות של כל אחד מהצדדים

טוב אז קודם כל החסרונות של שיעורי גיטרה עם מורה גיטרה פרטי הם רק שאין לו את היתרונות שציינו לגבי שיעורי גיטרה בקבוצות אך אלה לא ממש נקראים חסרונות :-)

החסרונות של שיעורי גיטרה בקבוצה הם די קריטיים והם קצת מובנים מהיתרונות שיוחסו לשיעורי הגיטרה הפרטיים. והם חוסר היכולת של המורה לגיטרה לתת את מירב תשומת הלב לתלמיד ולקדם אותו באופן אישי והמתאים לו ביותר, כך שההתקדמות שלו בנגינה תהיה יעילה ומהירה ביותר וגם בלי טעויות קטנות שמשתרשות עם הזמן בלי שהמורה ישים לב…

שורה תחתונה (מסקנה)

לצערנו לא ניתן ממש לכסות על החסרונות הבולטים כמו שניקר במאמר ושיעורי גיטרה בקבוצות נחשבים לדעתנו שיעורי גיטרה יעילים פחות לאין שיעור משיעורי גיטרה פרטיים. כל עוד אין הכרח המלצתנו תהיה לקחת מורה פרטי לגיטרה ומומלץ לשקול שיעורי גיטרה בקבוצות רק במקרים חריגים של שיקול כלכלי או שהילד זקוק לדחיפה חברתית כדי להתאמן את האימונים הנדרשים.

בהצלחה!

נא לשתף קצת :)

שתף ב- שתף ב- שתף ב-