דף הבית ›› מאמרים איך בוחרים מורה לגיטרה (מאמר נוסף)
מאמרי גיטרה: איך בוחרים מורה לגיטרה (מאמר נוסף)

אתם רוצים להתחיל ללמוד גיטרה ואתם מחפשים מורה טוב לגיטרה אבל לא בטוחים איך לבחור? צודקים! בואו נדבר על זה...

מורה לגיטרה

כשמדובר במורה לגיטרה למתחילים אין כל-כך חשיבות לסגנון. יותר מאוחר כשכבר נהיה נגני גיטרה מתקדמים ונחפש מורה לשיעורי גיטרה מתקדמים יותר כבר נרצה גם להתכוון למורה גיטרה המתמחה בסגנון ספציפי שבו אנו רוצים להתמקד ולהעמיק את נגינת הגיטרה אליו.

דבר שחשוב מאוד לברר בתור פרט ראשוני הוא הנסיון של המורה לגיטרה.

לצערנו בארץ לא מושרשרת ממש תרבות המקצוענות והרבה נגני גיטרה שרק התחילו ללמוד גיטרה לפני שנתיים (ולפעמים לא בצורה מקצועית אפילו …) מציעים עצמם כמורים לגיטרה ואפילו לפעמים "מעווטים" מעט את קורות החיים שלהם….

לכן מאוד חשוב לבדוק קודם כל מה הוא הנסיון של המורה לגיטרה מבחינת זמן וכאן היינו ממליצים להציב רף של מינימום 6 שנות נגינה, ובנוסף חשוב לבדוק היכן למד לנגן גיטרה ומה הם הפעילויות שבהם הוא לוקח חלק בתור נגן לגיטרה (בניגוד למקצועות אחרים כגון: היסטוריה, מדעים וכו'… בהם מורה להיסטוריה לא חייב להיות היסטוריון למשל, מורה לגיטרה חייב להיות פעיל כנגן גיטרה!!!) חשוב לקבל פרטים ספציפיים על פעילותו בתור נגן ואפילו לבקש הפניות לאתרים בהם נמצאים קטעים שלו להאזנה או צפייה וכולי (מה שנותן אפשרות מאוד טובה להתרשמות).

חשוב להבין ששמות "מפוצצים" של בתי ספר הם לא בהכרח מדד לאיכות ורוב נגני הגיטרה הטובים ביותר (בארץ ובעולם) למדו לרוב אצל מורה פרטי! מה שכן – מורים שלמדו בבתי-ספר גדולים בחו"ל ("ברקלי" ודומיו…) או לחלופין מורים המתמחים בנגינת גיטרה בסגנון מסויים ולמדו באותה הארץ המאפיינת את סגנון נגינה זה הם בעלי יתרון משמעותי בהחלט! (בתי-ספר בחו"ל הם חד-משמעית בכמה דרגות למעלה מכל בית-ספר למוזיקה בארץ)

עוד חשוב לברר את רמת הידע של המורה לגיטרה וגישתו המקצועית.

גם אם לא תרצו ללמוד גיטרה על-ידי קריאת תווים, למידת סולמות ותיאוריה בכלל, גם אם כל מה שתרצו ממורה הגיטרה שלכם זה ללמוד "כמה שירים לקומזיץ" חשוב לבדוק שהמורה לגיטרה יכול ללמד גם את תיאוריית המוזיקה בשלמותה, קריאת תווים בצורה מקצועית והתמחות בלפחות סגנון נגינה אחד באופן מקצועי ביותר.

הסיבה לכך היא שמורים לגיטרה שהם מורים מקצועיים באמת, ילמדו אתכם גם את טכניקת הנגינה הפשוטה ביותר בצורה הנכונה והטובה ביותר כך שגם תשמעו טוב, גם לא תתאמצו לחינם בהפעלת הידיים והגוף בכלל וגם תכינו קרקע יציבה וטובה למידה וכן תחליטו להתקדם בנגינה ולהגיע לרמות גבוהות יותר בנגינה בגיטרה.

לגבי שיעור נסיון עם המורה לגיטרה.

שיעור נסיון הוא הזדמנות נהדרת להכיר את המורה ולבדוק את גישתו ואת החיבור בינו לביניכם שהוא אחד הדברים הכי חשובים לאחר כל המטען המקצועי של המורה לגיטרה. אחרי הכל "דרך ארץ קדמה לתורה" :-)

לא כל מורה נותן את האפשרות של שיעור נסיון בחינם.

ישנם מורים (בדרך-כלל הרציניים יותר) המאפשרים שיעור נסיון בחצי מחיר מהמחיר הרגיל של שיעור גיטרה מכיוון שמורים טובים יודעים שהזמן שלהם יקר!

לסיכום: מורה לגיטרה טוב הוא מורה לחיים !

תבחרו את המורה שלכם בקפידה מבחינה מקצועית ובעיקר תבדקו האם אתם מרגישים נוח איתו ומרגישים הרגשה מפרה של יצירה, למידה והתקדמות.

אז בהצלחה ונפגש בעזרת הג'ם!

נא לשתף קצת :)

שתף ב- שתף ב- שתף ב-