דף הבית ›› מאמרים שיעורי גיטרה למה ואיך
מאמרי גיטרה: שיעורי גיטרה למה ואיך

לשיעורי הגיטרה יש צורות אפשריות שונות: בקבוצות, ביחיד, בבית-ספר, עם מורה פרטי ועוד... מה הכי כדאי לנו? את זה נברר בכתבה הבאה.

אז מה עדיף שיעורי גיטרה קבוצתיים או מורה פרטי?

באופן כללי שיעורי גיטרה פרטיים עם מורה לגיטרה הם יעילים וטובים יותר מכיוון שניתנת למורה אפשרות לתת יחס אישי לתלמיד ולקדם אותו בקצב שלו, לטעם שלו בעוד הוא עוקב מקרוב ובתשומת לב מרובה על כל תנועה, כל לחיצה וכל מהלך שאפשר מיד לתקן, לשפר וכו'…

שיעורי גיטרה קבוצתיים לעומת זאת הם כמובן יעילים פחות מבחינת תשומת הלב האישית ומאוד לא מומלצים לתלמידי גיטרה מתחילים, אך מצד שני שיעורי גיטרה מסוג זה יכולים להיות יעילים מאוד לתלמידים מתקדמים ולנגנים שרוצים לקבל קצת "רפרנס" לסגנונות של אחרים ויכולות של אחרים.

בשיעורי גיטרה קבוצתיים יש סוג של הפריה מהבחינה החברתית. תחושת הקבוצה מעודדת את התלמידים להתקדם בנגינה וגם יוצרת הרבה פעמים שיתופי פעולה של נגינה בקבוצות בין התלמידים.

על איזה גיטרה כדאי להתחיל ללמוד?

הגיטרה המומלצת ביותר להתחיל איתה שיעורי גיטרה היא הגיטרה הקלאסית מכיוון שהמיתרים שלה הם מיתרי ניילון ולא מיתרי ברזל כמו בשאר סוגי הגיטרות העלולים להכאיב מאוד באצבעות לתלמידים מתחילים והיא גם מייצגת מבנה מאוד קלאסי וסטנדרטי של גיטרה.

אם אתם תלמידים מתקדמים יותר ורוצים ללמוד על גיטרה חשמלית, גיטרה אקוסטית, גיטרה בס, או כל גיטרה אחרת זה בסדר גמור, רק שוב מומלץ שזה יהיה אחרי תקופה כלשהי של נגינה על גיטרה קלאסית.

כל כמה זמן רצוי לעשות שיעור גיטרה?

שיעורי גיטרה מומלץ לעשות פעם בשבוע – לא פחות ולא יותר!

הסיבה לכך היא שמצד אחד חשוב שיהיה מרווח מספיק בין שיעור לשיעור על-מנת להשאיר זמן לתרגול שהוא בעצם החלק החשוב ביותר בהתקדמות בנגינה (אם לא תתרגלו בין שיעור לשיעור זה לא ישנה כמה שיעורי גיטרה תקחו – לא תתקדמו!) ומצד שני חשוב שלא יהיה רווח של יותר משבוע בין שיעור לשיעור גם מכיוון שיש צורך בחומר חדש כדי להתקדם וגם מכיוון שמאוד חשוב ללת למורה לגיטרה לבדוק את התקדמות התרגול שלנו על-מנת לוודא שלא סיגלנו לעצמנו טעויות נגינה.

איפה כדאי ללמוד? בבית המורה לגיטרה או בבית התלמיד? או באוטובוס?

רוב המורים לגיטרה מציעים את שתי האפשרויות והתלמיד בוחר את האפשרות הנוחה לו יותר (או האפשרית יותר במידה ויש שינוי במחיר).

היתרון של שיעור גיטרה אצלכם בבית ברור – נוח יותר (במיוחד בחורף) ואם אתם מכירים את עצמכם כאנשים שיבטלו שיעור מכל מיני תירוצים (לא חסרים) רצוי מאוד לקבוע שיעורי גיטרה בביתו של המורה דווקא ולא אצלכם!

לשיעורי הגיטרה בבית המורה יש גם יתרון גדול מבחינת שינוי האווירה והאפשרות באמת להתרכז רק בשיעור (במיוחד אם יש לכם בבית ילדים או אחים קטנים…)

באיזה סגנון רצוי להתחיל ללמוד?

אם אתם כבר מנגנים גיטרה כמה זמן תוכלו כבר קצת להרגיש איזה סגנון מעניין אתכם יותר ולמה אתם יותר נמשכים (תמיד מומלץ לפתוח אופקים כמובן ולקבל רעיונות מקטעי וידאו ואודיו שמסתובבים על הרשת, בהופעות, ברדיו או בטלווזיה…)

אם אתם רק מתחילים עכשיו ללמוד גיטרה "מאפס" פחות או יותר רצוי להתחיל ללמוד באחד מהסגנונות המאוד בסיסיים (קלאסי או פולק) ופחות מומלץ להתחיל מפלאמנקו, ג'ז, סמבה ושאר סגנונות שמאוד מאופיינים בטכניקות ספציפיות וגישות ספציפיות מאוד.

משם כבר כמובן לאחר למידה של כמה זמן כבר תוכלו, כמו שכתבנו קודם לכן, לחוש לאן תרצו להמשיך…

אז בהצלחה ונתראה בעזרת הג'ם!

נא לשתף קצת :)

שתף ב- שתף ב- שתף ב-